Woreczki sensoryczne

Zabawy z woreczkami mamy zalecone w ramach terapii integracji sensorycznej. No, ale to jest świetna zabawka. Niemowlęta chwytają i podgryzają, starszaki rzucają, łapią, celują, noszą na głowie, wrzucają na karnisz i kreatywnie rozwiązują problem... ;)

Woreczki dla niemowląt można uszyć podkładając pod bawełnę warstwę zrobioną z woreczków/rękawa do pieczenia. Dzięki temu woreczek szeleści, ale też nie przepuszcza śliny do ziaren.

Woreczki małe są uszyte z kawałków 12x12 cm.
Woreczki duże są uszyte z kawałków 11x16 cm.

Do dużych wsypałam kaszę gryczaną. Do małych kaszę jaglaną i kaszę gryczaną wymieszaną z ciecierzycą (grochem). Można zrobić wiele woreczków o różnej gramaturze wypełnienia.

Najpierw zszyłam po lewej stronie trzy brzegi, ściegiem prostym, bardzo gęstym. Szyłam dwa razy. Wszystko po to, aby woreczek się nie rozerwał. Przekręciłam na prawą stronę.

Następnie wsypałam ziarna - między 1/3 a 1/2 objętości woreczka.

Wywinęłam czwarty brzeg do środka i zszyłam. Żeby było ładnie, trzeba by to zrobić ręcznie ściegiem krytym. Mi się jak zwykle spieszyło, na wszystko miałam 15-20 minut niemowla w leżaczku ;) więc zaszyłam na maszynie.


Etykiety: , , , ,